Sommar, semester och sovrum

Idag har jag haft en nästan-ledig dag hemma i Uppsala för första gången på närmare en månad. Oerhört skönt.

Pappa och Farmor är här, och vi har ägnat dagen åt att shoppa loss på Jula, Ikea, Clas Ohlson och Biltema, sett ungar kräkas när vi åt lunch på IKEA, fikat oss proppmätta på Linnébullar från café Linné och strosat runt Uppsala och kikat på slott och kyrka.

Jag har haft spenderbyxorna på och köpt lite allt mäjligt, men framförallt en ny sängstomme från IKEA, Malm i ekfanér! Jag är väldigt nöjd, vi har ägnat kvällen åt att skruva, hamra och bryta mot IKEAS bruksanvisningar.

Såhär fint blev det i mitt nya sovrum när  sängen var ihopmonterad och klar.

 24677-90

Eller som pappa sa: "Nu ser det ju ut som ett sovrum istället för en knarkarkvart". Det känns bra.

Imorgon bär det av mot Övik för att träffa lite släkt jag inte träffat sen jag var typ 2 bast. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Hull

Mycket bra val av sängstomme =)

Postat av: anna karin

det ser ju jättefint ut. du ska vara väldigt nöjd tycker jag. du måste komma förbi och äta sconse igen för vi har byggt ett loft. kram

2006-07-19 @ 11:17:51
URL: http://britt.blogg.se
Postat av: Kamilla

Oj! Har du släkt här?

2006-07-19 @ 22:26:43
Postat av: Robert

Japp, i Bredbyn och Norrböle, om det säger dig nåt. Strax utanför Mellansel. Där hänger jag nu!

2006-07-19 @ 22:36:11
Postat av: Kamilla

Oj, på så tragiska platser dessutom... Men en positiv sak med Bredbyn är att husen är billiga där! Det är de säkert i Mellansel också, kan jag tänka. ;)

2006-07-20 @ 21:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback