UNF-debatt i Almedalen

Första bloggen från Almedalen. En oerhörd trötthet har gjort att jag inte haft td eller ork att uppdatera tidigare i veckan. Men nu är vårt eget seminarie om framtidens alkoholpolitik över, och jag kan andas ut lite. Dags att ta tag i tankverksamheten kring resten av livet igen.

 

Vi hade Anna Sjödin, från SSU, Christian Holm som är vice ordförande i MUF, Ella Bohlin från KDU och Ida Gabrielsson från UV på vår debatt kring EU, alkoholen och valet, som höll på mellan 8-10 i morse. Såhär i efterhand så var ju tiden alldeles för tidig, även om det är schysst med ett frukostseminarie. Vi bjöd på lite frukostfrallor och kaffe, och lyssnade på en debatt som alla fall till mesta del handlade om alkoholpolitik.


Att det var tidigt märktes extra tydligt när Ella försov sig, hennes telefon hade kajkat inatt. Snacka om lagen om alltings djävlighet, sånt händer alltid när man MÅSTE komma upp på morgonen.


UNF-debatt i Almedalen

Det var intressant att lyssna på hur de tänkte och resonerade kring politiken, och jag blev imponerad av att alla fyra faktiskt verkar ha läst på ordentligt inför debatten, det var kul! Roligt också att Anna och SSU var så tydliga med att deras moderparti har fel när de vill sänka alkoholskatterna! 


Nu sitter jag i parken och pustar ut och bloggar ihop med David, Erik och Nina. Känns bra. Lite kaffe på det här så är dagen gjord och jag klarar mig fram till Junis seminarie i eftermiddag. Mer rapporter kommer nog, nu när jag väl fått tummen ur!


Kommentarer
Postat av: carbuncle

Uppdatera oftare! Jag vill veta hur det gar for er pa min o! (hinner ni sa kila ner till glassbaren i hamnen - sveriges basta glassbar!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback