Mosig efter morgonsoffan

Då var morgonsoffepremiären avklarad, det känns skönt. 

Jag tyckte det gick hyfsat, även om Johan Forsell från MUF var duktig på att ta sig utrymme. Det märks att han är en van debattör. Jag borde kunna räknat ut mer vad han skulle sagt, det var ju inget nytt och revolutionerande, mest samma gamla liberaltugg. Jag ger mig själv 3/5 i betyg, ett godkänt men inte mer.

Jag borde, precis som Johan, ha haft en fusklapp med mina 3 starka argument. Nu hade jag 15 grymma arument, men när det går så fort gäller det att ha några få, tydliga saker man vill få fram. Det lyckades jag inte helt med. Men jag fick ändå sista ordet, och var inte överdrivet nervös faktiskt. Det funkar.

Värst var nog tiden. Att vara igång 7.15 och klar i huvudet är inte lätt. Jag börjar bli mer och mer kvällsmänniska, nästa gång får bli Debatt på kvällen istället. Där skulle jag rocka!

Nu sitter jag på Arlanda och har svarat på en bunt mail och sippat på en latte. Det ska bli skoj att få se Island, och roligt att jag får sällskap av Peter, martin och Jocke såhär innan resan. Det är humor att de ska dit samtidigt som jag. Vi ska ses här om nån timme och käka lunch ihop, en Yaki pasta på East and west blir det, gott gott!

Det känns skönt att premiären är över i alla fall, nästa gång kommer jag lyfta mig och vara ännu bättre!


Kommentarer
Postat av: raukan

Jag var inte uppe med tuppen men jag såg inslaget på svt.se.. Jag tycker du var klart godkänd och tittarna märkte nog att MUFkillen hade bestämt sig innan för exakt vad han skulle säga och tog sig också den platsen. Utrymme för debatt? Njae. Men du brinner och det syns! You rock! Vi ses snart!

Postat av: Hull

Prata långsammare och ha som sagt lite färre argument så går det nog ännu bättre nästa gången. Men ändå en klart godkänd insats!

Btw så var det ditt sista argument, som avslutade debatten, som jag tycker att du borde tryckt på från början. För det är väldigt svårt att värja sig från som alkoliberal...

2006-06-26 @ 12:47:02
URL: http://www.hull.nu
Postat av: Niklas

Jag tycker du gjorde bra ifrån dig. Johan Forsell är ganska slipad, men han lät lite inövad. Jag tror du har rätt i att du skulle ha sållat och lyft fram tre viktiga argument, samt tänkt igenom vilka argument du trodde han skulle lyfta fram och hur de bäst kan bemötas. Men, som sagt. Jag tycker du får med beröm godkänt. :)
Du knep avslutningen på ett snyggt sätt också. Även om du kunde lyft upp det argumentet tidigare och istället avslutat med någon form av summering, fast det är nog svårt i morgonprogrammen där det går så fort.

2006-06-27 @ 16:55:37
URL: http://videri.blogg.se
Postat av: Lars H

Du gjorde bra ifrån dig, även om det stundtals kunde märkas att Johan har stor vana av liknande situationer, och tre argument, varken fler eller färre är ju en gyllene regel inom retoriken.

Sen blev det ju en lite tråkig debatt där du sällan fick utrymme att lyfta frågor, utan mest fick besvara Johans dumheter.

Jag håller dock med dig om den okristliga tiden. Själv har jag nu börjat jobba morgonskift med instämpling 05.25 på morgonen, det är inte kul! Man är inte särskilt skarp vid den tiden...

2006-06-27 @ 19:09:27
Postat av: Asgeirjeanette

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.

2010-01-21 @ 10:12:00
URL: http://asgeirjeanette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback