Nyttigt engagemang?

24677-82


Jag överväger allvarligt att inte se matchen om en timme, jag kommer dö av nervositet eller ett slaganfall...

Det är spännande det här hur sport påverkar och berör en människa. Jag bryr mig så mycket att det blir både personligt och patetiskt, medan andra bryr sig så lite så de knappt fattat att det är VM nu.

Men kanske har det att göra med engagemang i övrigt. Antingen lägger man sitt engagemang på andra saker, eller så har man inte så mycket engagemang att ta av så man orkar bry sig om nåt så meningslöst som sport, eller så tilltalas man mer av något annat, som musik, knyppling eller världsförbättring.

Ibland önskar jag att jag kunde låta bli att engagera mig och bry mig om sport så mycket, tänk så många debattartiklar jag kunde producera på den tiden..

Men nu ska jag ner och rigga upp videokanonen, för hur nervös jag än är kommer jag nog inte kunna låta bli att titta. Jag bryr mig lite för mkt, är lite för engagerad. Så ring mig inte om en timme, då sitter jag där i min supportertröja och våndas. Engagemang är inte alltid entydigt positivt. Brydde jag mig mindre kanske jag kunde njuta av matchen också.



Kommentarer
Postat av: nidman

Kul med folk som engagerar sig.

Postat av: Peter

Hahaha! ja, jo, jag engagerar mig inte mycket i fotbollsVM, däremot är det betydligt roligare med Hockey, där är det ju helt allvarligt!

Men igår blev det ju kalasbra! =)

2006-06-21 @ 11:26:18
URL: http://zodiac.blogg.se
Postat av: Therese

Eller så sitter man och badar bubbelbad med trevliga människor. Det gjorde jag under gårdagens match :)

2006-06-21 @ 18:31:04
URL: http://tevvie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback