Street dancer

Jag ska kanske passa på att rapportera från helgens andra stora händelse, min dansuppvisning på Uppsala Stadsteater med min streetdance-grupp.

Vi uppträdde kl. 15 i lördags, men träffades redan klockan 11 på stadsteatern för en sista panik-repetition för att få de delar som ingen kunde att sitta. Efter 1½ timmes gnuggning så satt äntligen alla steg, vändningar och utgångar för hela gänget. Efter en snabb salladslunch så var det dags för samling och väntande för att få gå in på scen. Jag omgavs av 11 tjejer i upplösningstillstånd av nervositet. Själv kände jag ingenting, konstigt nog. Jag tror jag börjar bli luttrad av allt talande, intervjuer och offentliga uppvisningar. Skönt det. När jag under gymnasiet uppträdde med den NBV-stödda föreställningen ”Grefven och Gräfvarne” – en historia om Göta kanals tillkomst, så var jag så nervös att jag höll på att kräkas. Skönt att man kan se konkreta tecken på att man utvecklas.

Men dansen gick bra, jag kom lite efter i ett steg men som helhet så satt dansen skitbra, och vi drog ner stora applåder! Det blir lätt mer street i höst, salsan får vänta!


Kommentarer
Postat av: Linda

ÅH, va roligt. tar du med en videoinspelning i höst eller får jag se dig dansa live?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback