Viktig text från Mr Wagner

Den här texten har jag citerat rakt av från Eriks blogg, men jag tycker den är så jäkla bra och viktig att den borde spridas till fler. Läs och ta åt eller ta med er.

"I dag blev jag påmind om en helt puckad förekomst inom IOGT-NTO-rörelsen. Det är något som jag ofta råkade ut för och som har drabbat många. Det var först på senare år som jag förstod hela grejen och började protestera.

Jag talar om kommentarer som "På min tid vad UNF minsann 14.000 medlemmar..." och "Ja, det var ju mer liv i luckan när UNF-distriktet bestod av 900 medlemmar som hade läger med scouterna, och kurser varje helg..."

Sådana kommentarer skapar en skuldkänsla bland oerhört många aktiva UNF:are. Sådana kommentarer skapar en känsla av att inte räcka till. Ger en skuld att ha misslyckats till någon som inte är värd den känslan.

Dagens UNF:are är inte ansvariga för medlemstappet under 90-talet. Dåtidens UNF:are är knappast ansvariga för det heller. Klart fan att folk gick på danser varje lördag när logen var det enda som fanns under 50-talet och att man åkte riket runt och hade innebandyturneringar under 80-talet när konkurrensen och utbudet av annan ungdomsverksamhet var klen. Samhället såg annorlunda ut.

Så sluta! Till alla er IOGT-NTO:are och före detta UNF:are som läser detta som ens känner igen er en liten liten liten smula: Lägg ner!

Var glada varje gång ni träffar en UNF:are som faktiskt kan tänka sig att sitta i samma D-råd som er! Peppa honom eller henne! Var glad för varje enskild medlem i vår rörelse som vill lägga sin ideella kraft på att göra något och utgå från att alla faktiskt gör sitt bästa under sina förutsättningar.

Förminska inte de andra medlemmarna. Förmera dem! Förmera dem så mycket ni bara kan!"

Kommentarer
Postat av: Taraldemmy

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback