Att påverka sin omgivning

Förutom mötesordförandeskapet fick jag prata OP och Påverkan på en verkstad också, och det går jag ju alltid igång på. Vi snackade hur man påverkar sin omgivning och politiker på lördagen, för att på söndagen göra slag i saken och sätta oss och i mailform berätta för Morgan Johansson vad vi tyckte han skulle göra för att fixa problemet med internethandel av sprit.
 
Jäkligt lägligt att 2 timmar efter att vi skickat ett femtontal mail höra från TT att det kommer ett utslag i frågan nu i veckan. Får hoppas att det här gör att Morgan gör ett sista ryck för att fixa den här frågan. Han är lite för passiv i alkoholfrågorna generellt, ska han få godkänt betyg av mig är det läge för honom att våga rycka upp sig och göra handling av alla sina fina ord och förslag.
Såhär skrev en av oss som mailade Morgan:

”Tja Morgan!

Jag är UNF:are i Jokkmokk och jag kämpar för ett drog/ alkoholfritt samhälle men det går inte så bra, jag/ vi nyktra ungdomar behöver din och dina kollegors hjälp för vi klarar inte detta själva.. Tänk så många som dör på grund av alkoholen och på grund av de som är alkoholpåverkade. Jag ger INTE upp i första laget vi behöver verkligen er hjälp!

Det DU kan göra för oss och alla andra är att motverka att alkohol säljs skitbilligt på nätet.

Vi hoppas du hjälper oss!

Med vänlig hälsning  UNF Tjejen  ”


Det ÄR ju faktiskt inte svårare än såhär att påverka samhället, och förändra världen!


Kommentarer
Postat av: David Granqvist

Nej det var det inte :P

Postat av: Ben Dover

Såg att MUF-ordförandet i Luleå skrev om att sänka åldersgränsen på systemet på sin blogg, vad tycker UNF om en 18 års åldersgräns? Läste det här

http://grafstrom.blogspot.com/

2006-07-17 @ 17:35:58
Postat av: Richardaida

Thank you for all your emails and help. I have solved my problems with your help and my life is now worth living. I cannot thank you enough for what you have done for me and want the whole world to know how grateful I am for you. Thank you thank you thank you.

2009-12-07 @ 10:50:44
URL: http://richardaida.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback