Långa dagar och ungdomssatsningar

Imorgon blir en mastig dag. Uppstigning klockan 6 för avfärd mot Arlanda. Där tar jag flyget till Umeå, är på en folkölsrättegång i Umeå hovrätt. Tar sen flyget tillbaka till Arlanda, för att därifrån ta tåget till Norrköping.

Där ska jag göra revision på UNF Östergötlands räkenskaper innan jag ska dimpa ner i soffan hemma hos favoriten Erik. Där ska jag slagga mellan onsdag och torsdag, för att sen ta tåget tillbaka till Stockholm.

Där ska jag knata på ordförandenätverk på LSU och sen ett dialogforum med Pär Nuder och Lena Hallengren om regeringens kommande satsning på ungdomar. Lägligt att den kommer när det är valår.. ;P

Jag undrar hur många av alla miljoner och satsningar på ungdomar som egentligen utgår från ungdomar? Jag träffade en bra tjej häromdagen och diskuterade det, och ett av problemen i politiken med ungdomssatsningar och annat är att de alldeles för ofta utgår från människor som inte har någon som helst förankring i ungdomsvärlden.

Hoppas att just denna satsningen kommer utgå från de behov som vi som företrädare för ungdomsorganisationerna säger oss behöva, och att dagordningen inte redan är fastställd och det här mötet är till för att det ska se bra ut. Jag återkommer med rapporter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback