Struktur och pappershögar

Hur gör man om målet är att den här delen av ens skrivbord ska vara kliniskt ren från grejer, men att den i sina allra bästa stunder ser ut såhär?
Papprena, bra-att-ha-häftena och papprena och att-göra-post-it-lapparna kommer liksom aldrig till en lägre nivå än såhär. Vad gör man då? Jag tror jag skulle behöva en struktur-sekreterare, för jag skulle kunna effektivisera mitt arbete så mycket mer än såhär.
Eller är det bara att ge upp och inse att det ÄR konstant kaos och papper överallt att jobba såhär?
Hur gör ni andra för att få struktur i kaoset?
Köp typ 4-5 st "dokumenthyllor". En våning för att-göra-POP, en för att läsa, en för "dokument som jag ska använda i något samanhang närmaste 2 veckorna. Sen måste man ha många pärmar samt plats i bokhyllan. Har du en scanner kanske det ibland är så att du kan scanna vissa dokument och lagra dem digitalt, för att sedan kunna kasta dem?
Eller ta bara en kartong och lägg en massa oviktiga papper däri, resten ligger kvar på skrivbordet :)
Jag har ingen struktur.
Jag har en aktuellt-...vad heter de där plastgrejerna man kan stapla på varandra där man kan samla papper? Nåväl. Jag har en sådan där jag lägger alla papper som rör aktuella saker. Varje dag innan jag går hem städar jag i ordning på skrivbordet, lägger alla papper i den plastgrejen och sådär, så att det är tomt när jag går hem. Det känns bättre så.
Jeg synes det ser ganske ryddig ut på det bildet, jeg....
Plats har jag gott om (2 bokhyllor och en lådhurts). Dokumentsamlare har jag också, det kanske behöver bli flitigare användande av den. Sen ska jag se till att bli bättre på det här med pärmar tror jag. Och att kasta ner saker i lådarkivet. Och inte tro att jag behöver spara allt.
Mitt skrivbord är ett sammelsurium av papper, sladdar, mickar, kablar, burkar, glas, högtalare, skivor och mitt i den röran står dator, tangentbord och en mus som knappt tar sig över papprena. Och så en stereo, mixer, hörlurar, lampa, skrivare och annat som kn vara bra att ha. Tur man har stort skrivbord...
Se till att ha en bra och uppdaterad kalender, sätt i system att sortera ofta och regelbundet. Och ha så mycket som möjligt digitalt och installera google desktop, det hittar det mail eller dokument du behöver på ett kick. Och rensa redan när du får saker.
Numera har jag inte ens ett skrivbord.. men jag tror att det trots allt inneburit en viss förbättring...
I recomend this site