UNF:s ordförande på representationsuppdrag


I helgen var jag och min ”first lady” på representationsuppdrag. Saxenborg, den fantastiska kursgården i Dalarna, firade 50-årsjubileum. Jag var där och höll ett bejublat framtidstal kring UNF och Saxenborgs intima relation, minglade med gamla föreståndare, saxenborgsvänner och andra prominenta iggisar.

De två största behållningarna av helgen var dels att UNF gav den absolut häftigaste presenten – en jättelik badtunna! Men också att jag fick en ny insikt över hur lång tid 50 år är och hur mycket som hinner hända på den tiden. Alla tidigare föreståndare som var där fick nämligen prata ett par minuter var om sin tid på Saxenborg. Det var många roliga och fascinerande historier. Totalt har det funnits 11 föreståndare på Saxenborg på de 50 åren nykterhetsrörelsen ägt den. Och jäklar vad den utvecklats och vad saker det hänt där på den tiden. Och det är bara Saxenborg.

Det var då jag fick en ny insikt i hur ofantligt stor vår rörelse är, hur många människor som brinner för våra ideal och hur enormt många timmars blod, svett och ideellt slit som ligger bakom alla våra framgångar. Respekt.


Kommentarer
Postat av: David

Hmm, synd att man inte kunde vara där. Saxen är bland det bästa vi har!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback