Andreas och Lisa - Keep out!

Andreas och Lisa, ni kan sluta läsa här. För nu kommer det efter ett alldeles för långt uppehåll en pokerblogg!

Igår var det så dags. Jag, Pierre och Anton åkte till Helenes lya i Akalla för att mäta våra krafter i det fantastiska spelet poker. Mathias och Peter kunde tyvärr inte vara med, så det blev bara vi fyra, men det var trevligt ändå! Med lite bra stämningsmusik i bakgrunden och efter en snabbgenomgång av spelet med Helene satte vi igång.

Jag spelade ganska aggressivt till en början, och förlorade en ganska stor pott tidigt. Men jag fortsatte trycka på och tänkte "åker jag så åker jag, det är ju ingen som förväntar sig annat". I en ändå ganska liten pott där Pierre, Helene och jag var med gick Pierre all-in. Jag svarade och Helene lade sig.

Jag vann potten och slog ut Pierre! Efter det så spelade jag väldigt tight ett tag, både för jag hade kackiga kort och för att avvakta och låta Helene och Anton slå sog trötta på varandra. Helene tynade sakt men säkert bort och blev utslagen av Anton. Då var det dags för heads up och Anton hade ett bra övertag med nästan 2/3 av markerna. Men jag vann den första stora potten eoch då var det ganska jämnt.

Efter en all-in av Anton, som jag svarade på och vann efter att ha fått par i A på rivern så hade Anton bara 20 kvar och blindsen låg på 20-40. Det tog mig ytterligare två omgångar att äta upp hans sista marker och stå som segrare för en historisk andra gång i vår lilla grupps pokerhistoria. Kändes bra!

Kommentarer
Postat av: carbuncle

Akalla är fint =) Där får jag bo om jag inte kommer in på Arken... får jag också vara med och spela poker då? :P

Postat av: Mattis

Grattis!

2006-05-16 @ 19:42:39
URL: http://mattis.se
Postat av: Robert

Moa: Du får se till att komma till Arken, vi planerar pokerturneringar här!

2006-05-16 @ 22:42:08
Postat av: Kupo

Flämt, Akalla bor nästan jag också. Jag bor i Kista.

2006-05-21 @ 20:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback