Dansa eller inte dansa

På lördag smäller det, då ska jag uppträda med min streetdancegrupp på Uppsala Stadsteater. Det ska bli skitskoj, förutom att jag bara kan första halvan av vårt uppträdande och inget av andra halvan. Men det sätter sig nog, vi ksa ju repa två ggr till den här veckan...

Nu är bara frågan inför hösten, vad ska jag satsa på då? Ska jag dansa street en termin till, eller ska jag hoppa på en nybörjarkurs i salsa? Eller ska jag skita i dansen och fokusera på träning och jobb?

Kommentarer
Postat av: Mattis

Klart att du ska dansa! Du verkar ju gilla det där skarpt. Och dans är väl också träning?

Postat av: anna k

street!

2006-05-30 @ 00:43:50
Postat av: carbuncle

Street, det är ju klart häftigast! Lucky du som kan dansa!

2006-05-30 @ 11:27:24
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: Pearl

Fortsätt dansa Robert. Att kunna dansa är jäkligt coolt, och du kommer ju att ha kul på dansgolven när du går ut! Fatta om du börjar lyfta vikter när världens partylåt sätts igång ;P

2006-05-30 @ 16:15:25
URL: http://pearl.blogg.se
Postat av: Mamma

Salsa är jättesvårt och dessutom är det inget som folk dansar ute, om man inte går till "sådana ställen". Dansa street!

2006-05-30 @ 20:32:08
Postat av: lillasyster

Ja fortsätta dansa tycker jag allafall att du ska göra! Dansa vad du vill!
Puss o kram!

2006-05-30 @ 22:25:05
URL: http://lilldamberg.blogg.se
Postat av: Linda

Haha, det är intressant vad många kommentarer du får när du bloggar om dans, men om nåt lite viktigare som typ solidaritet så är det inte många som kommer med åsikter...:P Salsa är grymt, det ska tydligen finnas flera klubbar i uppsala som har endast salsadans på kvällar. Men jag tycker visserligen att du ska fortsätta med streeten. det är bäst.

2006-05-31 @ 08:41:50
URL: http://www.indala.blogg.se
Postat av: Tess

Dans är också träning och gör gott för både kropp och själ. Hur skön är inte kicken av att få dansa på en scen och sedan ta emot alla applåder?

2007-06-17 @ 13:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback