Fått mycket gjort

Idag har varit en såndär hemmadag när jag fått massor gjort, efter att ha avstyrt en Gbg-tripp med värvning. Jag har fixat med massa saker som lagt sig på hög. Bra det, eftersom jag ska vara iväg resten av veckan..

Jag har ägnat kvällen åt att käka middag med delar av riksdagens
socialutskott tillsammans med folk från IOGT-NTO och Helene. Dert var väldigt givande och gav förhoppningsvis en del kontaktytor som går att ha nytta av framöver, både för dem och för mig.

Men än en gång så går jag från ett sammanhang där jag känner att jag inte borde ha så mycket att komma med och inser att jag, för att dra en sportparalell, faktiskt spelar i den alkoholpolitiska elitserien. Det är klart att en riksdagsledamot inte kan var lika insatt eller påläst som en brinnande, heltidsarvoderad ordförande, men jag kunde ju mer när jag "bara" var ideell förut också. Men jag börjar nog inse nu att om man är en del av nykterhetsrörelsen och umgås med människor som är ännu skarpare på alkoholpolitik än en själv, då tror man inte man är grymmast. Det är ju bara det att man jämför sig med de allra, allra grymmaste.

Sen missar jag ofta att jag har både ett ungdomsperspektiv och konkret egen erfarenhet som är hyfsat färsk av hur det är att vara ung och hur "snacket går" kring alkohol och andra droger. Det har man inte heller om man suttit i riksdagen i 10 år.

Vi får se om jag kommer få på skam för den här tanken de kommande två dagarna. Imorgon bitti åker jag på alkoholforskningskonferens med CAN och systembolaget i Vaxholm. Då kanske jag kan möta lite folk som är mer pålästa än vad jag är. Det vore skönt, så att jag kan få bli ännu lite vassare!

Det blir lite blogg-break nu, för efter Vaxholm drar jag till Östergötland och utbildar en distriktsstyrelse i konsten att vara en distriktsmotor. Det ska bli grymt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback