Idag har jag värvat min första iggis!

Jag ägnade förmiddagen åt att stå på Drottninggatan i Stockholm tillsammans med lite annat folk och propagera för nykterhet, hålla tal och bjuda på godtemplardricka.

Det gick alldeles utmärkt, vi fick många positiva kommentarer, delade ut mer än 1200 flygblad och hade flera intressanta diskussioner. Tråkigt bara att det tar säkert en halvtimme innan man är ”igång” när man står sådär. Måste förkorta startsträckan.


Jag upplever att vi blir mer positivt bemötta nu än för ett par år sedan, medlemsökningen IOGT-NTO gjort ihop med det alkoholpolitiska helvete vi befinner oss i har gjort att folk inser att vi behövs.

Men dagens roligaste måste vara att jag idag värvat min första medlem till IOGT-NTO! Jag har ju värvat ett gäng till UNF förut, men nu var det första gången jag värvade någon till vårt kära vuxenförbund, en kanske 35-årig småbarnspappa från Jämtland. Det kändes väldigt bra, nu är den första avklarad så då är det bara att blåsa på!


Kommentarer
Postat av: Boffo

Grattis, välkommen till klubben! :)

2006-05-23 @ 09:51:47
Postat av: carbuncle

Grattis =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback