Nördtest

Jag såg att bland andra Anton Åsa gjort ett nördtest som de tipsade om på sina bloggar. Mitt resultat blev:

95% scored higher (more nerdy), and
5% scored lower (less nerdy).

What does this mean? Your nerdiness is:

Definitely not nerdy, you are probably cool.

Konstigt, jag som trodde jag var nördigare än så. Men det har nog rätt mycket med min teknik-alfabetism att göra. Fixar man inte att ladda ner andra webbläsare eller koppla datorn till TV:n på rätt sätt är man tydligen inte nördig. Man kanske är mer töntig för man inte kan sånt?

Usch, jag borde jobba mer och vara seg i huvudet mindre. Och ägna mer tid åt den överfulla mailboxen och mindre åt att läsa ifatt bloggar och försöka motivera mig att träna ikväll.


Kommentarer
Postat av: David Granqvist

3% scored higher (more nerdy), and
97% scored lower (less nerdy).

What does this mean? Your nerdiness is:

All hail the monstrous nerd. You are by far the SUPREME NERD GOD!!!

Hmmm... det passar ju in på mig :P

Postat av: Virre

Jag tror att du missar poängen, det är den amerikanska nörd definitionen och även jag är the Supreme nerd god, vilket gör det hela intresant.

Jag misstänker att ett du har ett socialt liv, två du har inte en jävla massa teknikprylar liggande lite över allt. Det bor inte livsformer i ditt hem som muterat ut från allt odiskat som du inte haft tid att diska för det är roligare att skriva kod... något i den stilen?

2006-05-03 @ 10:24:53
Postat av: Mariusmathilda

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

2009-01-27 @ 11:24:11
URL: http://mariusmathilda.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback