Det var ju det här med teknik..

De som känner mig vet att det här med tekniska prylar och mig inte alltdi funkar sådär überbra ihop. Sanningen är snarare att det oftast går åt helvete. Funkar grejerna överhuvudtaget så brukar det oftast innebära att nåt annat pajar, de bara funkar till hälften eller väljer att lägga av eller gå sönder vid de mest olämpliga tillfällen. Kort sagt - Teknik hatar mig.

Det senaste anfallet från teknikfronten kommer från vår nygamla diskmaskin Ruben som brorsan och jag adopterade efter att den stått bortglömd i Farmors källare i flera år. Efter lite krångel med krananslutningar och efter en lång cykeltur till boländerna så verkade det ändå funka, och jag var otroligt nöjd över mitt tekniska sinne.

Men nu kommer motdraget från tekniken. Inte nog med att maskinjävlen har knäckt kranen på blandaren så det läcker vatten när man spolar vatten på ställen på kranen där det inte ska läcka. Nu har den dessutom spräckt två av våra kaffeglas. Kaffeglasen vari hela lägenhetens bränsle konsumeras dagligen.

Av tidigare 8 glas så finns nu bara 4 kvar (2 har fallit bort tidigare i diverse diskolyckor). Det innebär att man nu måste diska så gott som varje gång det sa drickas kaffe. Blä.

Som följd av det här önskar jag mig därför, med tanke på att det bara är en månad kvar till jul, nya fina kaffekoppar i julklapp. Höganäs är finfint, Bodums kaffeglas (som de har på Barista) vore nästan ännu bättre.

Sen vill jag ha fred på jorden, en ny kaffekvarn och en jättelik slägga som jag kan krossa elaka tekinska prylar när de inte funkar också. Tack tomten!

Kommentarer
Postat av: carbuncle

HAHAHA!

Tack för jackan, tomten ;-)

Postat av: Macke K

Min diskmaskin står på balkongen. En gång kopplade jag in den och provkörde. Inget hände. I och för sig är själva inredningen rätt bra som diskställ, men det var ju knappast värt pengarna. Och vad vill jag ha sagt med det här? Jo om du får en slägga av tomten får du gärna ta med den till mig och gå loss på min diskmaskin. Välkommen!

2006-11-24 @ 23:26:16
URL: http://produktionskollektivet.se
Postat av: AeroTech

låna din pappas bonkare...den är rolig...

2006-11-26 @ 22:06:25
URL: http://aerotech.blogg.se
Postat av: lillsyrran

okej. ska skriva upp det... =P

2006-11-27 @ 22:40:10
Postat av: Ulocia

Hm... This is really fresh idea of the design of the site! I seldom met such in Internet... Good Work!

2010-10-08 @ 13:19:45
URL: http://ulocia.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback