Innebandyn hotad

På väg upp igen, idag pallade jag en nästan hel dag på utbildning med det fantastiska programmet "Ung med makt" i Stockholm och lärde mig mer om mångfaldsarbete, lärorikt!

Men det är inte det som är beklämmande, det  jag fasar för är att det här långsamma tillfrisknandet hotar mitt medverkande i årets tuffaste nykterhetskamp - innebandyn på Tollare mellan UNF, Junis, NSF och IOGT-NTO.

Som
Andreas också bloggar om så är hetsen från de andra större än någonsin. Uppenbarligen och rättmätigt så ser man UNF som klara favoriter till slutsegern. Försök har gjorts att hota, muta och psyka ner min styrelse till ett nederlag, men vi är omutliga! I år finns det bara ett alternativ, och det är seger. Inga lotterimiljoner, löften om snälla förhandlingar eller gåvor i egenskap av gamla förbundsordföranden kan rubba oss från vår inslagna linje - seger!

Men nu kanske jag får sitta vid sidan och se min tappra styrelse knäcka de andra organisationerna. Det kommer ju såklart gå alldeles ypperligt utan min medverkan, men man vill ju vara delaktig!

Kanske är den här infektionen ett led i en biologisk krigsföring från lömska scouter eller skraja iggisar? Synd för dem bara att de missade att hela UNF:s förbundsstyrelse består av innebandyvirtuoser. Knäcker de mig så finns det 13 andra stenhårda innebandykämpar som kommer att ta hem pokalen dit den hör - till UNF!

Kommentarer
Postat av: Sanne

Klart ni vinner ju ;)

Postat av: nicklas

klart ni vinner... lite fokus 2009 kanske?

2006-11-12 @ 21:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback