Valstugearbete del II

Min första insats i valstugan igår gick alldeles formidabelt, trots att min bisittare (vi är alltid två) inte kom och jag fick sitta själv och vara nervös för att få kluriga frågor om trafik och sjukvård som jag inte skulle kunna svara på. Som tur var fanns det en ypperlig pärm med ett tydligt register om vad vi tycker i olika frågor, där jag kunde slå upp kluriga frågor om strafftid, kostand för sjukvård och betygssystem.

Jag ägnade den mesta tiden åt att svara på frågor till säkert 10 olika skolarbeten om vad partierna tycker i valet, och jag tror det gick hem. En insikt jag fick igår är att jag är ganska bra på att konkretisera och exemplifiera lite mer visionära tankar i vardagsnära exempel, det tror jag är en styrka när man ska få ut sitt budskap.

Timmarna gick fort och jag fick sällskap efter en stund. Fick påhälsning av massa kompisar och bekanta också under mina två timmar, som gick i rasande fart! Jag fick definitivt blodad tand, och har skrivit upp mig på två tider till i nästa vecka.

Som grädde på moset så fick jag ju en partitröja också, som jag kunde stå och stoltsera med.

Kommentarer
Postat av: Helene

Skicka trafik och sjukvård till mig :-)

Roligt att läsa om ditt valstugearbete.

Postat av: Virre

Hmm.. vad är valstugor till för annat en skolarbeten?

Måste bara komma på hur f*n man ska rösta i kommunalvalet hemmavid, finns inte liksom, det trevligaste alternativet.

2006-09-06 @ 15:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback