4-dagars-flytten

Jag har kommit på ett av de bästa sätten att inte sitta vid datorn eller kolla sin mail på en hel helg - att helt enkelt ha datorn isärplockad och nerpackad för flytt, och att sen gömma sladden till routern i en annan kasse än kassen med routern.

Jag har varit mer eller mindre avskuren från omvärlden sen i fredags, och har mått som en prins! Vi har grejat med flytt och fix hela helgen, och nu börjar vi komma på plats.

Vi började flytta ner våra grejer redan i torsdags kväll, bar alla möbler och försökte tömma vår gamla lägenhet helt för att kunna städa medan vardagsrummet tapetserades på fredagen i nya lägenheten. Då ringer målaren och har blivit sjuk, och meddelar att vi kommer få leva utan vardagsrum i helgen. Men flyttade klart ändå, sen ägnade jag HELA fredagen åt att flyttstäda vår gamla lägenhet, medan Mi packade upp och röjde i vår nya lägenhet och var hundvakt. Det är lite terapijobb att städa, och jag tror att jag aldrig lämnat ifrån mig en så välskrubbad lägenhet som denna, det kändes bra!

Vi började komma hyfsat i ordning redan i fredags, så i lördags tog vi oss tid att dra till IKEA för att fixa massa småprylar vi skulle behöva - mattor, lampor, gardiner, en pall, en skohylla och annat plock som kan vara schysst att ha i en lägenhet för att få den att kännas mer hemma. 4 timmar och 2000:- fattigare tog vi oss därifrån, hämtade Diesal och ägnade resten av dagen åt att packa upp allt nyinköpt och började få fint i både hall, sovrum och kök.

Söndagen gick i huslighetens tecken. Vi var på Clas Ohlson och handlade kablar, tejp och städprylar. Jag sydde mitt första par gardiner, vi klädde om kökssoffan med nytt tyg, kokade gröt och bakade lussekatter (med lankesisk saffran som bara såg ut som saffran men smakade ingenting). Sen hade vi några kompisar över på adventsfika på kvällen och mös runt köksbordet hela kvällen med massa gott att äta och massa snack.

Det är spännande hur många olika beröringspunkter ens olika kompisar har med varandra. Igår hade vi Peter, Martin, Ida, Magda och Stefan över på gröt, glögg och lussebullar. De hade gått i samma gymnasie, pluggat samma högskolekurs eller spexat på samma medeltidvecka, och sen ses igen genom oss. Sverige är inte så jäkla stort ändå..

Nu är jag allafall tillbaka i vardagen igen, och sitter på tåget ner till Ullared för att köra vit-jul-marknadsföring i dagarna två. Ska  bli skoj! Sen ser jag fram emot att komma hem och faktiskt ha ett vardagsrum att börja styra med. Tapeterna åker upp på vägen as i write!

Kommentarer
Postat av: Anonym

saffran ska lukta som saffran, annars blev du pålurad saffRON. billigt, funkar ungefär lika bra som gurkmejja!

Postat av: Robert

Ja, det hette faktiskt SaffRON. Läskigt billigt, men inte så bra som sagt. Fast curryn jag köpte var allfall bra..

2007-12-04 @ 14:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback