Man kan inte vara bäst på allt

Den här veckan är det sportlov i Uppsala. Det innebär att min streetdance-kurs inte gick i tisdags, eftersom många är borta och så. Men istället erbjöds vi i början på terminen möjligheten att anmäla oss till ett "Bootcamp", med två timmar dans varje dag hela veckan.

Jag anmälde mig och är i full gång. Nivån är Fortsättning 1, Fortsättning 2 och Mellan, och det märks att jag är ny i fortsättningsdelen. De andra åtta (brudarna) i gruppen har dansat minst två terminer mer än mig, och det märks i tempot. Vi har fått fyra koreografier på tre dagar, och jag har hitills satt 1½ av dem. Men det är sjukt utvecklande, och rätt nyttigt att vara sämst någon gång någonstans också.

Imorgon avslutar vi campet med en
uppvisning på Sala Backe, så om man vill komma och se mig se lite bortkommen ut och njuta av grym dancehall, house och street i uppvisningen "Explosion" så tycker jag ni ska droppa in. Klockan 17.00 imorgon smäller det, då står jag på scen och visar mina tvivelaktiga skills. Pepp!

Kommentarer
Postat av: carbuncle

Kan du inte be nån filma det? :P Snällasnälla? Och så kan du titta på det om nåt år och inse hur mycket bättre du blivit!

2007-02-22 @ 19:05:45
Postat av: Macke K

Att du är dansant såg man ju redan i juli 2005. Kommer du ha samma outfit nu som då? Svart kortkort? =)

Postat av: Linda

ååååååååååååh. jag viiiill!!

2007-02-23 @ 14:04:46
URL: http://www.indala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback