Att skriva en Rider..

I helgen var jag och Martin som jag tidigare skrivit på en kamratstödskurs i Östersund och snackade kamratskap och allas rätt att vara sig själv med 40 UNF:are från Jämtland och Västernorrland. 

I torsdags fick jag ett mail från våra kära konsulenter
Ida och Kamilla, som undrade om vi behövde nåt särskilt till vår föreläsning. Efter att ha räknat upp vad vi egentligen behövde så tänkte jag att vi skulle skriva en oseriös rider också för att försöka vara lite roliga. Inspirationen till detta kommer från min käre förbundsstyrelsekollega Andreas, som skrev en rider till ett FS-möte där han bland annat krävde ett kilo färgsorterade M&M:s. (Behöver jag nämna att det kravet inte uppfylldes?). 

Hur som helst så skapade vi helt sonika en rider, med saker vi tyckte oss behöva under helgen. Eftersom vi är nya och inte så krävade blev den inte så lång. Såhär såg den ut. 

Martin och Roberts rider:
2 kilo choklad
Varsin personlig massör
Två stycken 10-pack vita strumpor (strl 42-43 till Robert 40-41 till Martin) 

Vi skickade mailet och skrockade lite nöjt för oss själva och tyckte att vi varit roliga. Ingen av oss hade en tanke på att man inte ska driva med Ida och Kamilla, för då kan man hoppa upp och sätta sig på att skämtet exploderar upp i ansiktet på en... 

Vi kom dit, föreläste på lördagen och åkte nöjda till Bodaborg. Efter en eftermiddags hårt slit kom vi tillbaka till Pelarsalen i Östersund och inmundigade en förnämlig middag bestående av tokgoda tacos. Efter middagen lurade de iväg oss till ett rum en i taget där vi överraskades med en halvtimmes massage på riktig massagebänk, helt otippat och oväntat! Nymasserade och mäkta nöjda gick vi och la oss senare på kvällen och konstaterade att det inte var så dumt att skoja om riders.  

När vi på söndagen avslutade vår föreläsning och när de aldrig sinande applåderna äntligen ebbade ut så skulle vi få varsin liten tackpresent för att vi vart där. Hade vi kopplat och lagt ihop två och två hade vi kanske kunnat ana innehållet i paketen.. Som tack för att vi var där fick vi… varsitt 12-pack(!) strumpor (i rätt storlek) och 20 stycken 100-grams chokladkakor! När vi skrattat klart så lämnade vi huvuddelen av chokladen som efterrätt till deltagarna, hoppade in i bilen och fick skjuts till stationen. På väg hem avnjöt vi chokladen till en skön film och konstaterade nöjda att det här med rider inte var en så dum grej.  


Lärdomarna av det här är att man inte ska driva med Jämtlandsgänget, för de vänder skämtet mot en själv (fast i det här fallet var det ju BARA positivt!), och sen tror jag att jag ska börja skicka en rider till min styrelse inför FS-mötena…


Kommentarer
Postat av: Lars H

Ni må tro att vi hade kul när vi fixade grejerna!

2007-01-29 @ 09:15:28
Postat av: jimmy

jag har hört att du somnade.

Postat av: Kamilla

Jag har också hört att du somnade. Jag undrar hur du kan veta att det var en halvtimmes massage när du bara var vaken i två minuter av massagetiden? Sen vill jag påpeka att det faktiskt inte bara var chokladkakor, har bestämt för mig att det var 200 gram av någon annan variant också.

Slutligen undrar jag hur ni kunde tro att vi INTE skulle tillmötesgå era krav, när de inte var svårare än sådär. Jag menar...ett kg färgsorterade Smarties hade vi nog inte styrt upp. Eller...?

2007-01-29 @ 17:32:45
URL: http://kamilla.blogg.se
Postat av: Sara

Det finns bevis.

2007-01-29 @ 23:51:02
Postat av: Linnea

Livet kan vara riktigt hart...
sjalv sitter man i vitrysland med -10 i kyla.

2007-01-30 @ 13:57:40
Postat av: IKMK

Klart vi hade färgsorterat smarties. Lätt. Jag hade kunnat göra det.

2007-01-30 @ 22:39:52
URL: http://ikmk.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Just det Robert, klart vi uppfyller alla önskemål, även om det handlar om färgsorterade smarties.

2007-01-31 @ 16:38:55
URL: http://kamilla.blogg.se
Postat av: Axelellinor

I searched a long time for such an great article. Thank you very much.

2010-01-14 @ 14:12:47
URL: http://axelellinor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback