Tåg-bitterhet!

I vanliga fall så är jag oerhört nöjd med SJ:s del i mitt liv. Tågen kommer och går som de ska nästan jämt när jag ska med dem, men nu har jag två dagar i rad drabbats av tågförseningarnas fasa.

Igår var mitt tåg från Gävle inställt och jag och Jens fick vänta en timme på nästa tåg. Ingen panik, vi åt en bit mat och pratade igenom lite grejer vi behövde diskutera, så det blev väl använd tid ändå.

Men idag blev jag bitter. Alla tåg från Uppsala var sena, och trots att jag tog ett tidigare tåg än jag skule missade jag min anslutning mot Växjö i Stockholm och fick sitta två timmar och vänta på nästa. Det hade inte heller gjort så mycket, om det inte var för att det dödar typ all mötestid vi skulle ha med HEPP i Växjö, och att jag gick upp 6.30 helt i onödan. Få saker gör mig så bitter som att gå upp för tidigt på morgonen.

Men jag ska egentligen inte klaga. Jag fick vänta inomhus i värmen, och kunde äta frukost och dricka kaffe. Varm, torr och mätt, då kan man egentligen inte klaga. Lite vettiga tankar och erfarenheter fick jag ändå med mig från min korta militära karriär. När jag blir grinig för sånt här så tänker jag tillbaka på min första fältvecka, när vi sov 4h/natt i ett tält i 20-gradig kyla och åt ljummen burkmat varenda dag.. Då blir ens situation oftast en lyx i jämförelse.

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Vad skönt att jag aldrig påbörjade lumpen, jag kan fortfarande klaga på småsaker som försenade tåg, trots värme, mättnad osv. =)

Dock längtar jag tillbaka till Island där vi levde på typ samma mat som lumpen, ljummen mat och kallt tält och hårt liggunderlag osv. Dock sov vi lite längre än 4 timmar.

Tack för ett toppenmöte!

Postat av: carbuncle

Jag kommer att gå upp 06:40 imorgon och alla andra dagar i 3,5 år nu. Superkul! :p

2007-01-23 @ 23:01:01
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: sanne

Hellre ett sent tåg än inget alls ;)

2007-01-24 @ 19:34:16
Postat av: Kate Hudson

Much to think about excellent web-site!! On a purely personal level "what is Love" section gave much insight into this complex subject.

2010-09-08 @ 12:47:06
URL: http://kate-hudson.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback