Bitter på färjeterminalen

Kongressen hann knappt sluta innan jag var på väg till nästa äventyr. Igår efter att vi avslutat kongressen och röjt undan i förhandlingslokaler och masslogi så stack jag iväg hem för att förbereda den här veckans uppdrag: Almedalsveckan.

Packade väska, förberedde flygblad, jagade banderoller och fixade en megafon. Kollade upp tåganslutningen och slängde mig i säng vid 23-snåret.

Vi (Jag, Lars och Gaffe) skulle ta 08.00-tåget från Uppsala för vidare anslutning till Visby. Det var då måndagseländet slog till. Först hade sommar-tidtabellen blivit sommar-semester-tidtabell, så tåget 08.00 gick inte i juli. Vi fick ta 08.09-tåget istället, vilket ledde till att vi missade båtbussen med  minuter. Sen skulle vi istället ta pendeln till nynäshamn, och lyckades bomma även den med 2 minuter.

Sen tog vi pendeln till Västerhaninge, för att därifrån ta taxi för att hinna med färjan. Vi hamnade då bakom ett vägarbetsfordon, som gjorde att vi missade incheckningen och därmed färjan med 10 minuter. Så nu sitter vi och håller tummarna för att tre resenärer på nästa färja inte ska dyka upp så vi får deras platser..

Och som det inte räcker har jag glömt att ta med mig min visitkortsbunt. Hoppas det var hela veckans otur och klantighet samlat på en förmiddag, så resten flyter på innan jag får åka hem och vara lite ledig.


Kommentarer
Postat av: Vidar

Jag vill börja att tacka för en fet kongress och jag känner att det ska bli kul att sitta i "din" styrelse i
två år framöver.
Sedan vill jag fortsätta med att uppmana er att vara riktigt duktiga på almedalsveckan, det är viktigt som fan.
Och om de bråkar, inte låter er åka med färga, så kom ihog att du kan ringa mig så klagar jag sönder vilket bolag som helst :p
allt för min ordförande!
Kram

Postat av: Lena Petersson

Fy vad jobbigt med allt strul, hoppas att det löste sig och att hemfärden går bättre.

2007-07-09 @ 21:51:16
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: Moa

Oj stackare. men nu är du här!

2007-07-10 @ 13:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback