Semester-skills

Min skicklighet i slappande har ökat markant de senaste dagarna. Än har jag inte lyckats gå en hel dag utan att göra nåt vettigt eller nyttigt, men jag är på god väg!

En stor del i slappandet och semestrandet den här veckan kretsar på olika sätt kring mat. Vi bakar bullar, lagar seriös och/eller onyttig mat och käkar massa glass (och såklart de hembakta bullarna!). Lägg ihop det med lite träning, en del promenader, massa filmtittande (5 stycken än så länge) och bokläsande (har plöjt både "Da Vinci koden" och "Änglar och demoner") och min än så länge fantastiskt sköna ledighet tornar upp sig framför er.

image150
Gårdagens bästa, lyxfrukost framför fjärde Harry Potter-filmen.

image151
Dagens vuxenpoäng: Hemlagad köttfärslimpa, fylld med mozzarella och kantareller. Syndigt gott! Men gräddsåsen är pås-sås, så än har jag en bit kvar till mormors skills. Skönt att ha nåt att jobba på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback