Japaner, japaner..

Det har varit en überlugn helg, "görskönt!" som vi säger i mitt vackra hemlandskap. Har mest softat med Martin, vart nere på gymet och lyssnat på ekona eftersom ingen annan är där nu när det är sommar. Sen har vi kollat på de två första delarna i Ringen-triologin. I fredags var det Sagan om Ringen och igår kväll Sagan om de två tornen. 

Utöver det har min käre bror utbildat Martin och mig i det spännande spelet "Go", ett japanskt brädspel som tydligen är hur stort som helst i Japan, lite som golf här. Vi är rätt duktiga nybörjare, och har läst en ltien kortkurs på nätet. Brorsan lirar mycket och deltog i SM i Linköping häromhelgen. Kul att testa på nåt nytt, jag kände att mitt gamla schackintresse vaknade till liv igen när man fick tänka lite logik och strategi. Ett intresse jag får återuppta nån dag, när jag har tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback