Kongressen invaderar bloggvärlden..

Alla bloggar handlar om hur de packar, laddar och fixar inför kongressen. De flesta har börjat packa, en del har börjat resa och många kommer hit redan imorgon eller på måndag.

För min del har det knappt börjat än. Jag har visserligen plöjt handlingar, gjort schema för FS närvaro på förhandlingarna och förberett grejer, men än har inte kongresspaniken smugit sig på.

En hel del har det nog att göra med att jag kommer att bo hemma den här kongressen. Jag behöver inte fundera över vad jag ska packa och kommer behöva under veckan, och har därför liksom inte gått igenom kongressen mentalt i huvudet än. På både gott och ont. Jag kommer säkert tycka det är skitskönt att få sova i sin egen säng, men samtidigt kommer det nog lite att förta kongresskänslan.

Bra kommer det bli hursomhelst. Jag kommer ladda imorrn med att åka till IKEA och köpa ett extrastort täcke, och sen softa med glass och kongresshandlingsplöjande resten av dagen. På måndag ska jag bära tunga grejer, bygga drogpolitisk vägg och lugna ner folk som kommer vara stressade inför allt som ska fixas. Bjuda på kaffe, lugnande ord och kramar till de som behöver.

Kommentarer
Postat av: Vidar

Måste säga att detta var en bra påminnelse, att nu får man faktiskt börja tänka kongress och som du
uttrycker
det (kanske lite väl negativt :P) plöja kongresshandlingar :D

Postat av: wagner

Jag kommer inte att vara stressad men ändå i stort behov av en lugnande kram då och då.

2007-07-01 @ 11:43:09
Postat av: anna karin

hur mycket kostar det att hyre en kudde? jag lämnade boet för länge sen men packade kanske inte allt..... en kudde mot säg tre kramar per dag?

2007-07-01 @ 22:45:48
URL: http://britt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback