DÅM-humor

Igår var jag som tidigare berättat på distriktsårsmöte i Skånedistriktet. Ett klassiskt distriktsårsmöte i IOGT-NTO-rörelsen. Och vad är ett klassiskt distriktsårsmöte utan våra kära lott-tanter? De söta små iggis-tanterna (det är väldigt sällan herrar) springer runt med lottringar och säljer lotter, så också på det här årsmötet.

Som en god förbundsrepresentant köper jag ju såklart ett gäng för att vara artig (och för att jag gillar lotter!).

Vinsterna är 9 av 10 gånger antingen kaffepaket och andra matvaror eller hemvirkade dukar och hemstöpta ljus. Den här gången var det matvaror.

Jag hade tur och vann på en av mina lotter och skulle glatt hämta mig ett paket kaffe, en chokladkaka eller vad det nu kunde tänkas vara för pris. På vinstplanen stod det "vinst nr.6 - Päron". Ett halvkilo konserverade päron i sockerlag var priset jag vann...

image116

Nu saknar jag bara ett paket after eight. Kanske kan jag vinna de på nästa helgs DÅM?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback