Federley och knarket..

Federley har tydligen testat kokain och hasch enligt Drugnews och Expressen.

På killens egna blogg kan man läsa att han inte uppmanar nån annan att testa, men tycker att "de måste vara upp till var och en vad man stoppar i sig.".

Där håller jag verkligen inte med Fedreley om att det är upp till var och en vad man stoppar i sig. Andra människors drogande påverkar min vardag, därmed är det nåt som också angår mig. Skulle knarkande bara drabba individen skulle jag skita fullständigt i det, men nu är det ju inte så.


Min spontana tanke var "Bra att snubben är ärlig med det kanske, och att han säger att han inte vill göra det igen.  Men jävligt oansvarigt att göra det när man samtidigt företrädde ett politiskt ungdomsförbund." Hade det kommit ut då - Anna Sjödin släng dig i väggen säger jag bara..

En sista reflektion: Varför ska eget bruk avkriminaliseras? Själva knarkandet är ju grunden till alla problem som kommer av det, ska det vara tillåtet men fixandet av det ska kriminaliseras? Snacka om att skicka ut fel signaler från lagstiftningshåll.


Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Ja, det är jäkligt intressant hur man kan tänka så! Jag menar, att "Jag gör hur jag vill med min kropp"-tänkandet känns förlegat och inte alls särskillt liberalt! För den friheten man har då, tar snart slut då det inte tar lång tid innan man inskränker på någon annans frihet. Vänstern har ju den retoriken idag när Alice från V tar upp debatten om drogliberaliseringen.

Postat av: Kaffe

Avkriminalisera bruk av narkotika. Innehav ska fortfarande vara olagligt. Säger bl a Alice på V:s hemsida.

2007-05-13 @ 09:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback