Pumpa på!

Ikväll deltog UNF/IOGT-NTO 2010 Trots Allt! traditionsenligt med hemitkåren på nykterhetsvännernas studenthem Arken och Lf 31 Drabanten av IOGT-NTO i den landsomfattande frågetävlingen Pumpen som varje år arrangeras mellan IOGT-NTO-rörelsens olika föreningar.

Arken har sedan länge legat i topp år efter år i den här tävlingen, vilket kanske inte är så konstigt när man samlar en stor skara av nykterhetsrörelsens främsta studenter på samma ställe, och kryddar med visa iggisar. Allt som är sämre än en topp-tre-placering är ett stort misslyckande för oss på Arken, och under den tiden det fortfarande fanns ett pengapris i tävlingen budgeterade vi lite småkaxigt med vinst på varje årsmöte med Trots Allt!

Jag hade i år ostkakeansvar, och handlade rikliga mångder grädde, sylt och ostkaka. Allt inmundigades raskt och glatt efter tävlingen, trots att Verandaköket är ur funktion pga en vattenläcka.

Men jag har börjat se ett mönster i min medverkan. De senaste tre åren har jag lagt beslag på den alkoholpolitiska frågan i början och löst den. men när jag är klar med den efter en kvart och ska ta mig an nästa fråga är allt utom de kluriga matematikfrågorna lösta, och jag har inget mer att bidra med. Måste göra om taktiken till nästa år, jag kan ju lite mer än alkoholpolitik faktiskt.

All in all en trevlig kväll, och jag tror tamigtusan vi vinner i år också!

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag missade Pumpen i år.... och det känns riktigt tragiskt. Pumpen är det bästa. Vi borde ha det på våren också tycker jag.

Postat av: Ögge

Pumpen Suger tycker jag, antingen är frågorna för lätta eller för svåra.

Bäst var ett år då frågan var vad Åtvidaberg hade för färg på bortastället under ett år på 70 talet under deras storhetstid.

En av våra iggisar ringde han som var tränaren för Åtvidaberg för den tiden som hade kokollade upp detta, Vi fick fel svar.

Sista året jag deltog kan jag ju säga.

2007-11-16 @ 10:34:44
Postat av: Macke K

Det är bara att gratulera till en preliminär sextondeplats. Inte så imponerande i mina ögon... Jag trodde bättre om "nykterhetsrörelsens främsta studenter"... =)

2007-11-16 @ 14:03:12
URL: http://produktionskollektivet.se/blogg
Postat av: Johan S

Har ni tappat stinget? Inte ens bäst i Uppsala i år... ;-)

2007-11-16 @ 23:56:57
Postat av: Niklas

Inget vidare resultat det där :/

Grymt tråkigt att jag inte var med.. Det här är tredje gången jag missade Pumpen på grund av sjukdom och andra gången som jag låg på sjukhus. Är det ett tecken?

2007-11-19 @ 19:25:28
URL: http://videri.blogg.se
Postat av: anna karin

tja det är bara att byta taktik. skaffad dig en hobby utdöda växter och djur kan ju till exempel vara bra eller fackspråk. det gäller ju att ha nått ingen annan har. litraturcitat är ju en given fråga annars.... saknade bild frågorna i år....

2007-11-23 @ 20:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback