Dr Jekyll och Mr Hyde?

Sitter på tåget på väg hem från det Alkoholpolitiska toppmötet med blandade känslor. Det är skönt att vara på väg hem, samtidigt som det är lite tråkigt att konferensen är slut.


Jag gillar att åka på konferenser, ränna omkring och mingla och debattera i kostym och byta visitkort. Älskar att leva i farten och ha 10 bollar i luften samtidigt, springandes mellan tågen med datorn på ryggen,  ett samtal i handsfreen, kalendern i ena handen och en latte i andra handen.


Samtidigt är det så sjukt skönt att vara hemma i Uppsala eller hos mamma och pappa. Gå ut med Diesal, hänga i soffan med en bra bok eller bara laga mat och gå och handla med Mi. I veckan var vi på granngården och jag köpte både raggsockor, jögarstrumpor och bra vinterkängor som man kan vara ute och plöja i snön med.


Kan man vara hemmakille i raggsockar och konferensräv i kostym på samma gång?


Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Det finns väl vissa som klarar av det. Och du borde väl vara en av dem. =)
Och på tal om att komma hem... När ser man dig hemma på gården igen? Var ett tag sen sist nu...
Massa Kramar!

Postat av: Jobjörn

Ja.

2007-10-06 @ 01:45:20
URL: http://job.bliglad.com/blog/
Postat av: Lena Petersson

Klart man kan.

2007-10-06 @ 16:09:48
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: Therese

Åh, din beskrivning om fart och fläkt sätter genast ett leende på mina läppar. Jag trivs också bäst när det är så. Sen är det väldigt sällan jag gillar raggsocksgrejen men visst, det kan väl kanske vara skönt att sitta still ibland också, kanske....

2007-10-10 @ 15:02:02
URL: http://tevvie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback