Kontraktet säkrat!

Även om det kanske låter så så är det inget av mina lag som säkrat fortlevnad i nån serie eller nåt. Nej, nu är jag på väg in i vuxenvärlden på riktigt. Igår så skrev jag och Mi efter ansökningstid, protokollsletande och väntande kontrakt på en ny lägenhet här i huset.



Nu ska vi få en spegelvänd 3:a med balkong i söderläge. Dessutom flyttar brorsan ut och jag och Mi flyttar ihop själva. Det känns både roligt, spännande och läskigt på samma gång. Här trodde jag inte jag skulle vara idag om du frågat mig för ett år sen.

Så nu är det mycket lägenhet i huvudet. Igår kollade vi tapeter i de rum vi ska få omtapetserat, och halva natten har jag legat vaken och möberat i huvudet. Så den närmaste månaden blir det packande, funderande och teoretiskt möblernade som dominerar mina tankegångar. Den 1 december mottages gärna bärhjälp om du är i faggorna runt Arken.

Och ja, såklart blir det inflyttningsfest sen nån gång!


Kommentarer
Postat av: Jobjörn

Gör som Tobias Bladini - bjud in till festen via Facebook!

Postat av: Lena Petersson

Grattis till kontraktet.

2007-10-17 @ 15:26:35
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: Niklas

Grattis!

2007-10-17 @ 15:42:01
Postat av: Moa

Grattis!

2007-10-17 @ 20:18:52
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: Ewa

Grattis! kul för er tycker jag. så rädd som jag minns att du va en gång så tycker jag de är kul o imponerande att du gör de så få månader efter mej =)
kramar

2007-10-17 @ 21:21:24
Postat av: Boffo

Så kul för er.

Här kommer ett tips från en van flyttare till en förmodligen lite mindre rutinerad sådan: rita upp samtliga rum i skalenligt format och gör likaså med alla era möbler. Sedan kan ni möblera om i lugn och ro för att finna bästa möjliga lösning. Det är inte bara praktiskt och sparar en massa onödid konktid med möbler som ena stunden ska på en plats för att sen provas på nästa, det är himla skoj också!

2007-10-18 @ 17:02:02
Postat av: Ögge

Bara vovve o villa barn som saknas nu:)

2007-10-18 @ 18:40:42
Postat av: misan

Boffo: Bra tips! Vi har faktiskt redan gjort en sådan skiss för länge sen och suttit och flyttat runt. Vissa saker är vi inte riktigt klara på hur det kommer se ut dock så det blir nog en del kånkande ändå.

Ögge: Vovve har vi ju redan så det är bara villan och barnet som saknas. Och volvon då... =)

2007-10-18 @ 18:50:21
URL: http://misansblogg.wordpress.com
Postat av: Raymonderica

Excellent site. It was pleasant to me.

2008-09-09 @ 10:47:55
URL: http://raymonderica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback