Skolan hit och skolan dit

Sitter på tåget, på väg hem från Gävle, efter en kvälls skolmetodmöte med Sergio, Therese och Salam.

Att ta ett grepp kring våra skolmetoder är nog en av de största utmaningarna jag gjort i UNF. Stadgerevision, julkurs och EGTYF-resor har på något sätt alltid varit konkret och överskådligt, medan det här ibland känns som det är oräkneligt antal faktorer och inriktningar att ta hänsyn till.
Evindensbasering, målgrupp, upplägg, arbetsbörda, genomförande, uppföljning. Allt det här måste ju på något sätt hänga ihop, och det går inte riktigt att isolera de olika delarna. Men efter idag känns det som vi kommit en bra bit på vägen. Vi har börjat isolera vad det är vi vill ha för olika inriktningar, och har fått massor med bra hjälp med det från både ideella och anställda på vägen.

Nu ska vi gå vidare och träffa lite nyckelpersoner i det framtida jobbet, och se vad vi får för reaktioner på den kravspec vi tagit fram hitills. Efter dagens möte har jag en bra magkänsla!

Eller så är magkänslan bara min mage som påminner mig om att jag idag druckit mitt livs största latte, jag lovar att jag kommer vara speedad halva natten på den koffeindosen.Om ni fikar på Wayne's, beställ då inte en stor latte. Det är dagens lärdom.

Avslutningsvis, dagens pepp: 92 nya medlemmar värvade i Hudiksvall! Så jävla grymt! Det är sånt våra skolmetoder ska hjälpa oss ännu mer med.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är bra du.

2007-10-11 @ 13:50:15
Postat av: Salam

Fick du nån sömn?

2007-10-14 @ 21:44:09
Postat av: Robert

Så småningom lyckades jag somna, men det tog någon halvtimmes vridande i sängen innan jag däckade.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback