Värvande blogg!

Idag har jag fått lära mig att den här bloggen också  kan värva medlemmar!

Oskar och jag var på NSF:s förbundsmöte. Vi hoppade glatt av tåget i Borås strax innan lunch idag, för att gå till skolan där mötet hölls och representera lite och marknadsföra vår kampanj "Vit jul" till medlemmar och  kårer. På stationen ser jag en kille som verkar känna igen mig och ser vagt bekant ut, så jag går fram mot honom, vi hälsar och jag säger glatt "är du från NSF?" samtidigt som han säger "visst är du Robert från Ungdomens..." 

"Ehh, nej, jag är från SSU" säger han då, "jag brukar läsa din blogg." Det visade sig att han var där för

att möta upp andra SSU:are till nåt SSU-möte. Oskar och jag hälsade allafall glatt på honom och de andra SSU:arna, och killen sa "Ja, jag har ju tänkt gå med hos er också". "Hur gammal är du?" frågade vi och fick  svaret "26".

Då förklarade vi att det var IOGT-NTO som gällde, sen frågade Oskar snabbt och föredömligt om han  ville bli medlem idag eller sen, och halade upp en IOGT-NTO-värvarfolder från sin ryggsäck. En minut senare hade vi värvat en ny medlem till nykterhetsrörelsen och fått en vägbeskrivning till skolan där NSF höll till. Hepp!

Så om du läser det här, Välkommen till Nykterhetsrörelsen Anders!


Kommentarer
Postat av: Moa

Såna spontana värvningar är alltid de bästa =)
(fast dem man inte måste "övertyga" är de allra bästa)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback