Att skiva eller inte skiva?

Jag var på ICA i förmiddags och handlade, och tänkte köpa en klassisk sirapslimpa för att göra ostmackor till eftermiddagens skogsutflykt.

Det var då jag upptäckte någoit jag aldrig lagt märke till förut - nästan allt bröd på hyllorna var färdigskivat! Det fanns ingen hederlig gammal oskivad sirapslimpa att köpa, utan så gott som allt bröd i hyllorna vad skivat och klart.

Så minns jag inte att det vart förut. Då är frågan om alla bagerier och butiker börjat köra med färdigskivat för att det säljer bättre och de kan ta mer betalt, eller är det för att min närbutik bara besöks av pensionärer och lata studenter som bara köper färdigskivat som min butik har det utbudet?

Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

Intressant fenomen, vi köper aldrig färdigskivat.

Postat av: sanne

Färdigskivat ska
det ju vara, det är sjukt jobbigt att behöva skära dom där bröden själva. Dom blir ju så sneda.

2007-10-01 @ 18:53:08
Postat av: Limpan

Priset blir därefter. Skivat är ju dyrare, och bröd är redan dyrt!

2007-10-01 @ 19:33:04
Postat av: Robert

Ja, dessutom bestämmer jag hellre tjockleken på skivorna själv, då kan man göra lite tjockare ibland och lite tunnare ibland, beroende på vad man är sugen på. Fram för valfrihet - ge oss oskivat bröd!

2007-10-01 @ 20:31:54
URL: http://damberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback