Bröllopsbild

Såhär snygg var jag på Robbans bröllop i helgen!

image172

Det var ett himla fint bröllop, om än en rätt kort ceremoni. Men jag lyckades bra med min uppgift som "best man", vilket innebar att jag och Johan skulle bära kistan med hemgiften och på medeltida vis "sälja" Robban eller "köpa" Korp från hennes förmyndare som granskade hemgiften vi hade med oss (pälsar, tyger, lite pärlor och fina smidda knivar).

Vi övertygade förmyndarna, så ett bröllop blev det allt, med supertrevligt efterföljande gästabud som innehöll en trollande toastmaster och häftig eldshow på torget i Söderköping. En riktig upplevelse!

Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

Det var en fin dräkt. Förstår att det var nervöst att förhandla och ha ansvar för hemgiften. Måste dock ha varit en underbar upplevelse att få delta i festligheterna. Nej, vigseln var aldrig särskilt lång, men det var festligheterna och annat som var det centrala också =)

Postat av: AeroTech

hehe.. erkänn att du ble vlite sugen själv på att stå där framme vid prästen.. :P

2007-09-18 @ 18:27:20
URL: http://aerotech.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback