Radioframträdande i sömnen

Idag skulle jag vara med i radio, P4 Väst klockan 7.15 och prata om att misshandelsfallen ökat med 20% i Västra Götaland och att detta beror på att alkoholkonsumtionen ökar. En baggis tänkte jag, skrev ner lite stolpar innan sängdags igår och gick och la mig.

6.45 vaknade jag av att telefonen ringer i vardagsrummet. Häver mig upp ur sängen och svarar, och får programledaren i luren. Säger att jag ska vara med 7.15, men får frågan om det går bra nu. "Ja.." säger jag och får snabbt svaret "Bra, låten här är slut om 1½ minut, då kör vi!"

Hann precis koppla in handsfreen, hämta ett glas vatten i köket och harkla mig, sen var det bara att köra stenhårt. Inte blev det bättre av att hon gjorde en annan vinkling av det än vad den andra reportern som ringde igår sa, så det var bara att försöka hänga med i svängarna trots att varken kropp eller knopp var riktigt vakna än. Men med tanke på utgångsläget är jag nöjd, och rätt tacksam över att jag förberedde lite stolpar igår!


Kommentarer
Postat av: IKMK

Bra talat, och bra harklat innan, du låter inte trött!

Postat av: Lena Petersson

Det skulle jag aldrig ha klarat av.

2007-09-26 @ 13:30:18
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: lillsyrran

Ja det var kanonbra brorsan! Tycker att du lät förberedd och bra! ;) Kramar!

2007-09-26 @ 22:06:57
URL: http://lilldamberg.blogg.se
Postat av: Tommymona

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

2009-07-24 @ 08:08:07
URL: http://tommymona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback