Uppe med tuppen

Har ni vart med om att vakna alldeles för tidigt och sen inte kunna somna om?

Det hände mig idag. Jag vaknade strax efter sex nån gång av att Mi:s klocka ringde, hon gick upp och drog till sin praktik. Jag vände mig lite nöjt om och tänkte fortsätta sova till 8-snåret.

Men jag vaknade tydligen vid rätt tillfälle idag, för jag låg klarvaken i säkert en halvtimme och fick massa tankar som började spinna i skallen. Jag gick och skrev ner dem för att kunna släppa dem ur huvudet, men inte hjälpte det heller. Så jag gjorde det enda rätta. Gick upp, klädde på mig, kokade gröt. Så nu har jag plöjt lite mail och ätit frukost i lugn och ro, och klockan är innan uppstigningsdags.

Jag brukar häftigt agitera för mer sovmorgonar och "inga möten innan 10" är min paroll. Men när man väl är uppe tidigt är det ju faktiskt rätt mysigt. Enda nackdelen är väl att man måste gå och lägga sig i kristlig tid om man ska komma upp såhär dags, och det är ju inte alltid det enklaste..

Kommentarer
Postat av: Salam

Pröva att gå upp kl 04:00 varje morgon och äta frukost under en månadstid du...
/2:a veckan i ramadan

2007-09-18 @ 10:39:02
Postat av: Robert

Jag är inte alls avundsjuk.. Respekt för er som pallar, karaktär till tusen..

Postat av: Lena Petersson

Det värsta med att gå upp tidigt är att man blir så mycket mer hungrig resten av dagen.

2007-09-19 @ 16:35:55
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback