Vin&Sprit AB

Det är mycket Vin&Sprit just nu. Det statliga alkoholföretaget som är på väg att säljas ut är i centrum för mycket av mina tankar och aktioner just nu.


Det började med att vi blev klara med materialet "Absolut avslöjande", som vi håller på och ska lansera i veckorna som kommer. Med anledning av detta är det såklart lite planering och möten.

När vi släppt materialet blev vi också inbjudna till Vin&Sprit, för att diskutera materialet med deras ledning. Jag och Per-Åke fråb NBV var där och snackade etisk marknadsföring och deras roll till skillnad från andra alkoholföretag som inte ägs av oss skattebetalare.


Dessutom var jag igår på finansdepartementet och diskuterade villkoren för utförsäljningen som nu är beslutad och i pipelinen med Mats Odell som är ansvarig minister. Cred till honom som ser till att många olika intressenter och kunskap tas in och kommer till nytta för att det ska bli så bra som möjligt. (Även om vi från UNF helst inte vill att det säljs alls..)


Sist men inte minst så ska jag snacka på bokmässan imorgon om "Absolut avslöjande", och genomföra en expressstudiecirkel med åhörarna är min plan. Jag hoppas innerligt att det går bra, det var typ 8 år sen jag ledde en studiecirkel sist..


Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

Det går bra, håller tummarna för dig.

Postat av: Fredrik Olofsson

Tjena! Kul med materialet Absolut Avslöjande! Skulle du kunna skicka ett ex till mig, så kanske vi kan hjälpas åt att sprida det? Vi från SBU tycker oxå att Vin&Sprit inte borde säljas, men men, vad gör man när staten inte är lika smarta som folkrörelserna =) Jag byter färdmedel precis utan för deras kontor också så jag håller koll på dem....

2007-10-02 @ 20:53:48
URL: http://www.sbu.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback