Dan före dan..

Det är väl få som missat att det var alla hjärtans dag häromdagen. Några dagar innan så diskuterade vi av nån anledning om alla hjärtans dag och att det blir lite fånigt att man ska ge bort grejer och vara så puttinuttig just en bestämd dag om året, det är ju finare och mer romantiskt att få nåt en helt vanlig dag istället.


Föga anade jag att det här skulle utmynna i nåt så snart, men i onsdags efter att jag avslutat AU-mötet över telefon gick jag ut från arbetsrummet för att undersöka vad allt slammer i köket och matlukten i lägenheten kunde bero på. Då hade min underbara sambo svängt ihop en fantastisk trerätters middag, bestående av:


Förrätt:

Avocadohalva med skagenröra


Huvudrätt:

Hasselbackspotatis och fläskkotlett med pepparsmör.


Dessert:

Choklad- och skogbärspannacotta


Som om det inte räckte hade hon dessutom fixat middagsunderhållning, så halvvägs in kom
Ida inklampandes genom dörren med ackompanjemang och sjöng skönsång till kärlekens ära. En helmysig kväll, tack min fina Mi!


Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Ah! Vad mysigt! Och vilken toppenöveraskning med Ida! Coolt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback