Äntligen seger igen!

Idag var jag äntligen på årets första bandymatch! IFK mötte Sirius på bortaplan, vilket är i min hemmastad.

Jag, Mi och Martin fyllde termosarna med varm choklad, ryggsäckarna med klassiska limpmackor med ost och korv, hoppade i våra termobyxor och tog oss ner till studenternas för att se IFK ta sig an elitseriens jumbolag.


Sen mitt förra entusiastiska
inlägg har det gått sådär för IFK, som innan den här matchen spelat 11 matcher utan att vinna en enda. Det såg mörkt ut här med, då Sirius tog ledningen med 3-0 tämligen omgående. Men IFK visade klass och styrka, och vände och vann matchen med hela 9-4! Vi gastade för fullt på de rätt tomma läktarna (endast 415 åskådare på en arena som tar 3000 blir lite ynkligt) för att föra fram vårt lag till seger, tillsammans med typ två andra Motalasupportrar på läktarna.

Det här är bandy när det är som bäst. Söndagsmatch, strålande sol, perfekt temperatur, böljande spel och många mål. Hockey kan ta sig i röven, det här är en sport med ren skönhet i de stora isytorna, snabba skridskoruscherna och rykande skotten. Mer bandy åt folket!


Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, jag blir så glad när jag läser. Jag måste verkligen ta mig ner på någon match snart jag också. Fy på mig!

Postat av: Hull

Äh, du gillar ju bara bandy för att det är den enda sporten som lilla Motala har någon som helst heder i...

Bandy är en jävla spritsport som bara, bara är roligt när det är final på studenternas...

2008-01-13 @ 19:46:40
URL: http://www.hull.nu
Postat av: Ögge

Tänk en fin vinterdag med snålblåst, mius 22 grader MMMMMMMMMMMMMMMMMMMM.

2008-01-14 @ 08:41:35
Postat av: Robert

Nonono Anton och Ögge, ni fattar inte. Bandy är lirarnas sport, dribblingar över stora ytor, lysande långpassningar och läckra rökare i krysset. Som fotboll om vintern, men med fler mål och snabbare spel.

2008-01-14 @ 08:59:14
URL: http://damberg.blogg.se
Postat av: Åsa

Bandy är den absolut roligaste vintersporten! Och på Zinken brukar det vara lite fler än 400 pers... Så kom till Stockholm så går vi på bandy!

2008-01-14 @ 11:41:35
Postat av: AeroTech

Anton, jag säger abras en sak... Piraterna!

2008-01-14 @ 18:32:47
URL: http://aerotech.blogg.se
Postat av: Ögge

Tro fan det, håller man på djurgården i ishockey måste ju t.om. pingis vara meer lirarnas sport för lirare har väl inte djurgården haft sen Espen Knutsen.

2008-01-14 @ 22:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback