Första veckan som Iggis

Jag är sedan årsskiftet iggis, dvs jag föll för den magiska gränsen och kan inte längre dra in bidrag från ungdomsstyrelsen till mitt kära UNF.


Jag hade tänkt skriva ett långt, fantastiskt UNF-bokslut nu när jag inte längre får vara medlem, utan bara leda organisationen. Men jag insåg när jag satte mig att det inte fanns någon poäng med det. jag brinner ju precis lika mycket för UNF som innan nyår, lägger ner lika mycket tid och känner mig lika mycket som en UNF:are som innan årsskiftet.

UNF:are är nåt man är i hjärtat, inte i åldern. Och rörelsen är ju densamma, det är ju bara förbundet som har ändrats. Junis, IOGT-NTO, NSF eller UNF. Det är samma kamp för nykterhet, bara i olika åldrar och former. Jag tänker fortsätta att engagera mig för en demokratisk och solidarisk värld, fri från droger, och om jag gör det som IOGT-NTO eller UNF-medlem kvittar lika! Kampen fortsätter!


Kommentarer
Postat av: Hull

Välkommen till vår klubb. Det kommer förmodligen ta längre tid för dig än för mig, men det går fortare än man tror att distansiera sig från UNF. Och det är en rätt skön känsla...

Ditt inlägg får mig att tänka på att jag måste ta tag i mitt "Från 13 till 25"-projekt, i vilket ju även du figurerar en hel del...

Funderade häromdagen på vilket år jag träffade dig första gången. Jag vet att det var på en kurs i Söderköping, och du skrattade som en tok åt ordet "skiftnyckel"... Vilket år var det, minns du?

Postat av: Jobjörn

plötsligt känner jag mig väldigt liten (eller ung snarare)

2008-01-09 @ 20:51:57
Postat av: Oppositionisten

Håll lågan brinnande!

2008-01-10 @ 04:59:11
Postat av: Johan

Och vilken förening spelar väl heller ingen roll... Välkommen till Nordsjöns Hopp! ;-)

2008-01-10 @ 22:05:17
Postat av: Peter Andersson

Ja, jag tycker det känns bra att va iggis, fast det är jag inte, just nu står jag förbundslös, eller nåja, jag är medlem i NSF, men IOGT har minsann inte hört av sig till mig ännu. Det betyder att jag inte borde få vara F... eller hur man nu ska uttrycka sig?! Galet!

2008-01-11 @ 18:59:09
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback