Task force on youth specific aspects on alcohol

Jag har ägnat min förmiddag åt att sammanställa olika projekt till en workshop jag är med och planerar för den Task force som jag tidigare skrivit om. Vi ska ha en workshop med bra exempel på preventivt arbete i samband med vårt nästa möte den 20-21 februari.

Jag har fått massor med bra och mindre bra projekt som genomförs i Europa och sammanställer och försöker välja ut mina favoriter bland alla förslag. Vi är två från NGO-sidan som ska komma med 5-6 förslag, sen kommer industrin med 5-6 förslag (dvs säkerligen 5-6 workshops som verkar bra men inte har nån praktisk effekt på folks konsumtion, för TÄNK om alkoholindustrin skulle få sälja mindre alkohol, det vore ju för hemskt).

Jag har hittat några favoriter, men kan inte undgå att bli förvånad över hur mycket okunskap och vad med pengar man bränner på kampanjer, desgnated-driver-program och annat som har väldigt liten eller ingen effekt. Det kanske är utbildare i klok alkoholpolitik jag ska bli när jag blir stor? Behovet finns allafall, det är nåt som tydligt märks.

Kommentarer
Postat av: Scobbydoo

Great site! Lots of useful information!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback