Bakdäcksdébâcle

Jag pratade häromdagen med Pappa om nyttan och smidigheten i att ha bil för att ta sig nånstans, och Mi och jag brukar med jämna mellanrum säga att det vore skönt att ha en bil, mest för att det är bekvämt och man kan ta sig till ställen med hunden och sånt som man inte skulle kunna annars.


Men det slutar oftast i ett kosntaterande att man kan åka rätt mycket taxi och hyrbil för den summa som en bil kostar varje månad, och att det är både miljövänligare och plånboksvänligare att cykla och åka buss, även om det är bökigt ibland.


Men nu börjar jag undra om det där med plånboken. Jag hämtade idag min cykel från reparation för fjärde eller femte gången den här vintern. Den här gången var det iochförsig enbart mitt fel att den pajade..


Jag skulle backa med cykeln igår när jag gick och ledde den, snavade över trampan och trampade av x antal ekrar i bakhjulet när jag snubblade och landade på arslet på trottoaren. Jag lämnade in den hos Cykel-Viktor för reparation (där de snart hälsar på mig med förnamn) och hämtade ut den på förmiddagen idag, 130:- fattigare men med ett nyriktat hjul med hela ekrar.


Kanske är det som med teknik, jag är inte kompatibel helt enkelt. Eller bara klumpig.


Kommentarer
Postat av: wagner

Jag har en bil om ni vill köpa en liten, bensinsnål bil som klassas som miljöbil av stat och Gbgs kommun.

2008-03-26 @ 20:48:17
Postat av: Lena Petersson

Tur att det var cykeln som fick värst skador och inte du

Postat av: Peter Andersson

Hehe, 130:- låter billigt att fixa till ett hjul, ett bildäck hade kostat 1300:-, minnst. Argumentationen om hyrbil och taxi är skitbra! Jag hörde den först av Lisa Skiöld, och gisses vad mycket pengar man sparar, men ack, jag är också i tankarna som du, det vore skönt med bil ibland, men så tänker jag igen, fy så dyrt och vad fattig jag skulle vara med bil. Så, bilfri är bra, hyrbil toppen! 1 vecka kostar typ 5 000:- på statoil, man får en merceders som är toppny och behöver inte bekosta reparationer etc. Kram på dig!

2008-03-27 @ 08:45:45
URL: http://zodiac.blogg.se
Postat av: AeroTech

Vardagsmotionen är bland det bästa vi har... Så hoppa bilen o håll formen.. :P

2008-03-27 @ 09:21:42
URL: http://aerotech.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback