At Andreas service..

Tänkte att jag skulle uppfylla två av Andreas önskemål härifrån, och berätta både om min senaste representation och hur man överlever långa tågresor.

Är på väg hem från Juventes ”Juventeskolan”, som är ungefär motsvarande våran FSS. Man samlar förbundsstyre (som det heter på norska), anställda, lagledare (föreningsordföranden) och annat bra folk under en helg för lära sig mer om och diskutera Juvente nu och framöver. Det var jäkligt givande att var där, fick massor med nya idéer och tankar, och framförallt massor med pepp!

Träffade massor med grymma, engagerade människor, fick se premiären av KOLON:s nya teaterföreställning och prata med Odrun, Juventes ordförande, som nog är den enda jag känner till i samma situation som jag. Väldigt trevligt!

Jag var där och föreläste om ”EU och svensk alkoholpolitik”, och gjorde ett bejublat framträdande. Det var nog länge sen det var så här ruggigt kul att föreläsa, och jag fick brandtala lite om alkoholindustrins fula nylle och om hur viktig alkoholpolitiken är! Jag hade nästan glömt hur mycket jag brinner för den solidariska alkoholpolitiken! Det är nyttigt att kunna elda upp sig och bli förbannad i såna här lägen. Alla fall om man kan använda och omvandla ilskan till något konstruktivt, som alkoholpolitiskt driv t.ex!

Med mig hem igen är jag en toksnygg juventeväska, en nyvärvad medlem och ett gäng med medlemsavgifter rikare.

Jag passade på att betala min medlemsavgift i Juvente också, när jag ändå var där. Det är helt galet att det ska kosta så sjukt mycket pengar att överföra pengar till utlandet. Var är EU:s konkurrenslagstiftning där egentligen?

Just nu håller jag på att göra det andra jag ska blogga om, överlever en lång tågresa. Jag är rätt nöjd med att jag åker tåg istället för att flyga, tänker på inlägget jag gjorde här efter att ha läst boken ”Oväder” av Mark Lynas. Hoppas att ni läst den vid det här laget! Jag sparar ju dessutom pengar på att åka tåg, det kostar UNF ingenting att jag åkt hit i helgen, förutom det årskort vi redan köpt. Det känns bra.

Jag har ungefär 8 timmar effektiv restid mellan Oslo och Uppsala, med byte i Sthlm. Det går hyfsat snabbt faktiskt. Jag gillar ju visserligen att åka tåg, men jag ägnade nedresan åt att förbereda min föreläsning och se ett avsnitt Vita Huset.

På resan hem har jag än så länge:
Skrivit ca 10 mail
Sett två avsnitt av Vita Huset
Druckit kaffe och ätit en macka
Lyssnat på lite skön, nyhittad hip-hop
Pratat i telefon med Oskar
Läst igenom min mailbox och kollat så jag inte missat nåt
Funderat på upplägg för utskottshelgen
Skrivit det här blogginlägget

Annat jag hade kunnat roa mig med är t.ex.
Läsa boken ”Praktisk retorik” 
Skriva brev
Värva gubben i tågkiosken

Jag har inte gjort något av ovanstående än, men jag har ju tre timmars tågfärd till på mig. Hoppas bara strömmen kommer tillbaka i eluttagen, annars kommer mitt batteri hinna dö.

Kommentarer
Postat av: Macke K

Du pratade ju med mig också, även om det blev ett något abrupt slut. Jag är ledig imorrn, så känner du att du vill bolla vidare om efter lunchen är du välkommen att ringa. Svarar jag inte sover jag eller så är jag hos frisören.

Postat av: Andreas Ericsson

Robert! Du är klippan! Jag ska sluta ringa dig om saker. Fortsättningsvis ska jag skriva det jag vill ha genomfört i min blogg. Tror du att det funkar?

2006-01-16 @ 10:48:19
URL: http://andreasericsson.blogspot.com
Postat av: Evaloune

Keep up these useful pieces.

2009-08-07 @ 10:49:35
URL: http://evaloune.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback